Odpowiedź:
Szanowny Panie Pawle,
Z konsultacji z instytucjami monitorującymi pozyskiwanie funduszy w tym zakresie wynika, że informacja dotycząca możliwości dofinansowania ze środków UE i BOŚ jest nadal aktualna.
http://www.powiat-wolominski.pl/index.php?cmd=prezydent&opt=pokaz&id=54
Zmianie uległy jedynie siedziby i adresy oddziałów Banku Ochrony Środowiska - oto nowe adresy:
I Oddział
Al. Wilanowska 372, tel. 336 01 13, 647 04 47
II Oddział
Al. Solidarności 104, tel. 532 71 00, 632 52 49
III Oddział
ul. Jana Pawła II 12, tel. 850 87 18, 850 88 98
Powiat nie prowadzi żadnego programu dofinansowań tego typu zadań. Ewentualną pomoc właścicielom budynków może (!) zorganizować na swoim terenie urząd gminy. W tym celu można zwrócić się z zapytaniem do właściwego urzędu, przekazując jednocześnie niezbędne informacje o rodzaju ilości i miejscu występowania wyrobów zawierających azbest (dla celów ewidencji prowadzonej przez Urząd Miasta).
Obowiązki związane z kwestią azbestu w budownictwie określarozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 23.10.2003r. (Dz. U. Nr 192, poz. 1876)
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20031921876 .
Prace związane z demontażem i usuwaniem wyrobów zawierających azbest mogą prowadzić wyłącznie uprawnione firmy, posiadające zatwierdzony program
gospodarki odpadami zawierającymi azbest. Wykaz firm uprawnionych do wykonywania takich usług na terenie powiatu wołomińskiego, przekazuje osobom i instytucjom zainteresowanym Wydział Ochrony Środowiska
wos@powiat-wolominski.pl lub tel. 7874303 lub 7874304 wew. 117.
Z poważaniem
Grzegorz Dudzik